1/12
Ruokavalioltani olen
Kasvissyöjä1
Sekasyöjä0
Syön pääsääntöisesti liharuokia-1
2/12
Lautasellani on useimmiten
Perunaa1
Riisiä-1
Pastaa0
3/12
Jos ruokaa jää yli
Käytän sen uuteen ateriaan1
Heitän sen pois0
Unohtuu jääkaappiin, mutta lopulta heitän pois-1
4/12
Suihkuni on
Virkistävän viileä pikasuihku1
Lämmin ja verkkainen-1
Lämpö ja pituus vaihtelevat0
5/12
Makuuhuoneessani lämmittää
Peitto (19°C)1
Patteri (24°C)-1
Perhe (21°C)0
6/12
Lamppuni sytyttää
Uusiutuva energia1
Fossiiliset polttoaineet0
Ei hajuakaan-1
7/12
Piipahdan kaupassa
Lihasvoimin1
Henkilöautolla-1
Julkisilla0
8/12
Henkilöauto on
Olennainen osa arkea-1
Voisin korvata auton vaikka sähköpyörällä tai yhteiskäyttöautolla0
En tarvitse autoa1
9/12
Lomakohteeksi valitsen
Laadukkaan lähikohteen tai tutustun naapurimaahan 1
Kiehtovan kaukokohteen-1
Elämyksiä Euroopan sydämessä0
10/12
Ostan vaatteita
Ostan kun edelliset kuluvat puhki1
Minulla on oma tyyli ja ostan harkiten0
Rakastan vaatteita ja ostan niitä usein!-1
11/12
Kun teen kotiin hankintoja
Ostan tavarat aina uutena-1
Ostan sekä uutta että vanhaa0
Ostan vain käytettyä1
12/12
Lahjaksi annan
Kaikkea on jo, mutta ostan jotain pientä kivaa-1
Suosin palveluja tavaran sijasta1

Loistava tulos! Nyt on aika rutistaa viimeiset kilot.

Ilmasto­treenin avulla jokainen voi parantaa omaa panostaan ilmaston hyväksi. Tulokset kertovat, millä osa-alueilla voit vielä kehittää itseäsi.

Hyvin menee, mutta kokeile teho­treeniä.

Ilmasto­treenin avulla jokainen voi parantaa omaa panostaan ilmaston hyväksi. Tulokset kertovat, millä osa-alueilla voit vielä kehittää itseäsi.

Olisiko aika kunnon voima­harjoittelulle?

Ilmasto­treenin avulla jokainen voi parantaa omaa panostaan ilmaston hyväksi. Tulokset kertovat, millä osa-alueilla voit vielä kehittää itseäsi.

Näyttää siltä, että olet perillä ruuan ilmastovaikutuksista, hyvä! Osallistumalla treeniin saat mm. uusia kasvisruokareseptejä ja hävikkiruokaideoita!

Ruoka muodostaa 20 prosenttia ilmasto-kuormastamme, joten ruokatottumuksilla voi tehokkaasti vähentää kuormitusta. Voisitko harkita kasvispitoisempaa ruokavaliota? Entä osaatko käyttää ruuan jämät seuraavana päivänä hyödyksi? Treeni auttaa!

Asut ja elät energiatehokkaasti, hienoa! Osallistu treeniin – ehkä löydät vielä uusia tekoja mitä voit tehdä. Ja vinkkaa kavereillesi!

Nautiskelet lämmöstä ja pitkistä suihkuista. Hieman vähempikin voisi riittää, ja alhaisempi lämpötila voisi jopa olla hyödyksi terveydellesi. Jos et ole vielä vaihtanut uusiutuvaan energiaan, vaihto toisi mittavat päästövähennykset käden käänteessä. Älä juutu kiloihin, pudota kerralla tonni! Osallistu treeniin!

Hienoa, olet jo päässyt hyvään vauhtiin! Et lennä kauas ja arjessakin lihasvoimat liikuttavat sinua. Jatka samaan malliin. Treenistä saat inspiraatiota arjen liikkumiseen!

Liikkumisessa pidät yllä peruskuntoa, mutta vielä on varaa parantaa. Treenaamalla liikkumistasi sinulla on mahdollisuus saada aikaan todellisia tuloksia – sinulle ja ilmastolle!

Harkitset mitä ostat, hyvä! Teet kauaskantoisia ratkaisuja, etkä sorru lyhytikäisiin tuotteisiin. Osallistu treeniin, saat lisävinkkejä kestävään kuluttamiseen!

Tule mukaan treeniin, saat paremman mielen vastuullisesta kuluttamisesta!

Kerro tuloksesi somessa!